LEERDOELEN
Je kan zorg en ondersteuning bieden in de VVT en dit vanuit de theorie motiveren. Zet hierbij het zorgplan in als middel om methodisch te werken en de wensen van de cliënt te waarborgen.
Je laat in een ontwikkelingsgericht schriftelijk casuïstiek tentamen (G30057 Psychogeriatrische zorgvrager) zien dat je de theorie beheerst. Dit is een combinatietoets van de vakken KVZ, MW en BEG.
Er wordt een actieve leerhouding verwacht. De docent stimuleert je hierin door verschillende werkvormen aan te bieden
De lessen en de lesstof dragen bij tot kwalificering van de student voor de volgende werkprocessen die benoemt staan in het kwalificatiedossier van Verzorgende IG (crebo 23187):
P1-K1-W1: Biedt ondersteuning gericht op zelf- en samenredzaamheid.
P1-K1-W2: Werkt verbindend samen met naastbetrokkenen en andere zorgverleners.
P1-K1-W3: Biedt zorg in de woonsituatie.
P1-K1-W4: Begeleidt een individu of een groep zorgvragers bij dagelijkse activiteiten.
De inhoud van deze werkprocessen komen overeen met de werkprocessen P2-K1-W2 En P2-K1-W2 van het kwalificatiedossier 2016 Maatschappelijke zorg (crebo 23181).
In de toetsweek van periode 4 wordt het tentamen afgenomen. De student krijgt hiervoor 100 minuten tijd.
Maak jouw eigen website met JouwWeb